Houdini: オペーレータ、フルネーム
sops, dops, pops, rops, vops, shops, chops
・・・・名前が似すぎているので、まる暗記できず。頭が混乱気味なので、正式名称調べました。
参照元URL:
http://tangdonna.blogspot.jp/2011/04/sops-dops-pops-rops-vops-shops-and.html
OBJ - オブジェクト : シーンを構築し、リグ、ライト、デジタルアセット、その他のネットワークを助けるもの。
SOPs - サーフェイスオペレータ : ジオメトリのネットワーク。主にモデリングなど。
POPs - パーティクルオペレータ : パーティクルのネットワーク。主にパーティクルエフェクトの為に。
DOPs - ダイナミクスオペレータ : ダイナミクスのネットワーク。 主にダイナミクスエフェクトなど。
ROPs - レンダーオペレータ : アウトプットのネットワーク。 レンダーセッティング等、ここで画像を出力する。
COPs - コンポジットオペレータ : コンポジットのネットワーク。 ここでは、イメージを扱う。
CHOPs - チャンネルオペレータ : モーションとオーディオのネットワーク, アニメーションと音を操作する。
SHOPs - シェーダーオペレータ : シェーダーネットワーク。マテリアル調整など。
VOPs - VEX オペレータ : VEX ビルダーネットワーク。カスタムプロシージャル制作に使用。
(VEXはプログラム言語。HoudiniはVEX言語でつくられているらしい。)
OBJ - Objects, lives in Scene network, rig, light, camera and digital asset nodes or other networks can be held here
SOPs - Surface Operators, lives inside the Geometry network, mainly for modeling
POPs - Particle Operators, lives inside the Particle network, for particle effects
DOPs - Dynamic Operators, lives inside the Dynamic network, dynamic effects
ROPs - Render Operators, lives inside the Output network under "out", for setting up renders
COPs - Compositing Operators, lives inside the compositing network under "img"
CHOPs - Channel Operators, lives inside the Motion/Audio network, animation and sound manipulation
SHOPs - Shader Operators, lives inside the Shader network
VOPs - VEX Operators, lives in the VEX Builder network, for building custom procedures
・・・・名前が似すぎているので、まる暗記できず。頭が混乱気味なので、正式名称調べました。
参照元URL:
http://tangdonna.blogspot.jp/2011/04/sops-dops-pops-rops-vops-shops-and.html
OBJ - オブジェクト : シーンを構築し、リグ、ライト、デジタルアセット、その他のネットワークを助けるもの。
SOPs - サーフェイスオペレータ : ジオメトリのネットワーク。主にモデリングなど。
POPs - パーティクルオペレータ : パーティクルのネットワーク。主にパーティクルエフェクトの為に。
DOPs - ダイナミクスオペレータ : ダイナミクスのネットワーク。 主にダイナミクスエフェクトなど。
ROPs - レンダーオペレータ : アウトプットのネットワーク。 レンダーセッティング等、ここで画像を出力する。
COPs - コンポジットオペレータ : コンポジットのネットワーク。 ここでは、イメージを扱う。
CHOPs - チャンネルオペレータ : モーションとオーディオのネットワーク, アニメーションと音を操作する。
SHOPs - シェーダーオペレータ : シェーダーネットワーク。マテリアル調整など。
VOPs - VEX オペレータ : VEX ビルダーネットワーク。カスタムプロシージャル制作に使用。
(VEXはプログラム言語。HoudiniはVEX言語でつくられているらしい。)
OBJ - Objects, lives in Scene network, rig, light, camera and digital asset nodes or other networks can be held here
SOPs - Surface Operators, lives inside the Geometry network, mainly for modeling
POPs - Particle Operators, lives inside the Particle network, for particle effects
DOPs - Dynamic Operators, lives inside the Dynamic network, dynamic effects
ROPs - Render Operators, lives inside the Output network under "out", for setting up renders
COPs - Compositing Operators, lives inside the compositing network under "img"
CHOPs - Channel Operators, lives inside the Motion/Audio network, animation and sound manipulation
SHOPs - Shader Operators, lives inside the Shader network
VOPs - VEX Operators, lives in the VEX Builder network, for building custom procedures
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