Houdini: オペーレータ、フルネーム


sops, dops, pops, rops, vops, shops, chops
・・・・名前が似すぎているので、まる暗記できず。頭が混乱気味なので、正式名称調べました。


参照元URL:

http://tangdonna.blogspot.jp/2011/04/sops-dops-pops-rops-vops-shops-and.html

OBJ -    オブジェクト        : シーンを構築し、リグ、ライト、デジタルアセット、その他のネットワークを助けるもの。

SOPs -   サーフェイスオペレータ : ジオメトリのネットワーク。主にモデリングなど。
POPs -   パーティクルオペレータ : パーティクルのネットワーク。主にパーティクルエフェクトの為に。
DOPs -   ダイナミクスオペレータ  :  ダイナミクスのネットワーク。 主にダイナミクスエフェクトなど。
ROPs -   レンダーオペレータ      :  アウトプットのネットワーク。  レンダーセッティング等、ここで画像を出力する。
COPs -   コンポジットオペレータ  :  コンポジットのネットワーク。 ここでは、イメージを扱う。
CHOPs - チャンネルオペレータ  :  モーションとオーディオのネットワーク, アニメーションと音を操作する。
SHOPs -  シェーダーオペレータ  :  シェーダーネットワーク。マテリアル調整など。
VOPs -    VEX オペレータ    :   VEX ビルダーネットワーク。カスタムプロシージャル制作に使用。
                       (VEXはプログラム言語。HoudiniはVEX言語でつくられているらしい。)



OBJ - Objects, lives in Scene network, rig, light, camera and digital asset nodes or other networks can be held here

SOPs - Surface Operators, lives inside the Geometry network, mainly for modeling
POPs - Particle Operators, lives inside the Particle network, for particle effects 
DOPs - Dynamic Operators, lives inside the Dynamic network, dynamic effects
ROPs - Render Operators, lives inside the Output network under "out", for setting up renders
COPs - Compositing Operators, lives inside the compositing network under "img"
CHOPs - Channel Operators, lives inside the Motion/Audio network, animation and sound manipulation
SHOPs - Shader Operators, lives inside the Shader network
VOPs - VEX Operators, lives in the VEX Builder network, for building custom procedures

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