Vertex surface node
Manually adds or edits attributes on vertices (rather than on points).
バテックスを編集する。(ポイントではなく)
Example of manipulation:
バテックスを編集する。(ポイントではなく)
Example of manipulation:
vertex/cr = $BBX
vertex/cg = $CG2
vertex/cb = $CB - $CB2
↑バウンディングボックス上の相対的なポイントの位置を0から1の間で割り振る。
Local variables
| PT, NPT | Point number and total number of points. |
| PR, NPR | Primitive number & total number of primitives. |
| VTX, NVTX | Vertex number & total number of vertices. |
| CEX, CEY, CEZ | Centroid of the geometry. |
| BBX, BBY, BBZ | Relative position of point within bounding box. Values are mapped between 0 and 1. |
| TX, TY, TZ | Point position. |
| NX, NY, NZ | Point or vertex normal directions. |
| MAPU, MAPV, MAPW | Point or vertex texture coordinates. |
| CR, CG, CB | Diffuse point or vertex color. |
| CA | Point or vertex alpha value. |
| CREASE | Point or vertex crease weight value. |
| PT2, NPT2, etc | Append 2 for the second source. |

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