Vertex surface node
Manually adds or edits attributes on vertices (rather than on points).
バテックスを編集する。(ポイントではなく)
Example of manipulation:
バテックスを編集する。(ポイントではなく)
Example of manipulation:
vertex/cr = $BBX vertex/cg = $CG2 vertex/cb = $CB - $CB2
↑バウンディングボックス上の相対的なポイントの位置を0から1の間で割り振る。
Local variables
PT, NPT | Point number and total number of points. |
PR, NPR | Primitive number & total number of primitives. |
VTX, NVTX | Vertex number & total number of vertices. |
CEX, CEY, CEZ | Centroid of the geometry. |
BBX, BBY, BBZ | Relative position of point within bounding box. Values are mapped between 0 and 1. |
TX, TY, TZ | Point position. |
NX, NY, NZ | Point or vertex normal directions. |
MAPU, MAPV, MAPW | Point or vertex texture coordinates. |
CR, CG, CB | Diffuse point or vertex color. |
CA | Point or vertex alpha value. |
CREASE | Point or vertex crease weight value. |
PT2, NPT2, etc | Append 2 for the second source. |
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