VrayFastSSS


 Prepass rate - VRayFastSSS approximates the sub-surface scattering by precomputing the surface lighting at different points on the surface and then interpolating between these points. This parameter determines the resolution at which surface lighting is precomputed during the prepass phase. A value of 0 means that the prepass will be at the final image resolution; a value of -1 means half the image resolution, and so on. For high quality renders it is recommended to set this to 0.

 Prepass rate - VRayFastSSSこれらの点間を補間後面上の異なるポイントで事前に計算面照明によって表面下散乱を近似し。このパラメータは、面照明がprepassフェーズの間に事前に計算されている解像度を決定します。 prepassは最終的な画像の解像度になります値が0の場合、値が-1の場合は、半分の画像の解像度を意味する、というように。高品質のために、それが0にこれを設定することをお勧めしますがレンダリングされます。




Interpolation samples - this parameter determines how many samples will be used when smoothing the surface lighting. For very translucent surfaces, there must be enough samples to blur the lighting across a large portion of the surface and so you may need to increase this parameter. Less translucent surfaces can do with fewer samples, which also makes the calculations faster.

補間サンプル - このパラメータは、面照明を平滑化するときに使用されるサンプル数を決定します。非常に半透明の表面には、表面の大部分を横切って照明をぼかすようにしますので、このパラメータを大きくする必要があります十分なサンプルが存在しなければならない。少ない半透明の表面はまた計算が速くなりより少ないサンプルで行うことができます。


Diffuse roughness - this parameter controls the surface roughness for the material. A value of 0.0 produces a diffuse material, while higher values give the surface a translucent quality.

拡散の荒さ - このパラメータでは、材料のための表面粗さを制御します。高い値は、表面に半透明の品質を提供しながら0.0の値は、拡散された質感を生成します。


Shallow radius - this determines the radius (in scene units) of light scattering for the first (shallow) sub-surface layer. Smaller values produce less blurring of the surface lighting and are faster to calculate. Larger values blur the lighting. Note that increasing this parameter may also require you to increase the Interpolation samples.

浅い部分の半径 - これは最初の(浅い)表面下の層に光散乱の半径を(シーン単位)を決定します。値が小さいほど、表面の照明の少ないブレを生産し、計算することが高速です。値を大きくすると、照明をぼかす。このパラメータを大きくすると、また、補間サンプルを高めるために必要とするかもしれないことに注意してください。


Shallow color - the color for the shallow sub-surface layer. Note that this color is also used as a filter on top of the Deep color and the Back color (e.g. if the Shallow color is pure white, no deep- or back-scattering is calculated). The color can also be controlled with a texture map.

浅い部分の色 - 浅い表面下の層の色。 (浅い色は真っ白、無ディープまたは後方散乱が計算されている場合など) 、この色も深い色と背景色の上にフィルタとして使用されることに注意してください。色はまたテクスチャマップで制御することができる。


Deep radius - determines the radius (in scene units) of light scattering for the second (deep) sub-surface layer. Typically, this value would be several times larger than the Shallow radius. Note that increasing this parameter may also require you to increase the Interpolation samples.

深い部分の半径 - 秒(ディープ)表面下の層のための光散乱の半径を(シーン単位)を決定します。通常、この値は浅い半径よりも数倍大きくなる。このパラメータを大きくすると、また、補間サンプルを高めるために必要とするかもしれないことに注意してください。


Deep color - the color of the deep layer. Note that this color is also used as a filter on top of the Back color (e.g. if the Deep color is pure white, no back-scattering will be visible). In a similar manner, the Shallow color is used as a filter for the Deep one. The color can also be controlled with a texture map.

深い部分の色 - 深層の色。この色は、バックの色(深い色は真っ白である場合など、全く後方散乱が表示されません)の上にフィルタとして使用されることに注意してください。同様にして、浅い色はディープいずれかのフィルタとして使用される。色はまたテクスチャマップで制御することができる。


Backscatter depth - a maximum depth (in scene units) at which the backscatter effect will be visible. A value of 0.0 produces no back-scattering.

 後方散乱の深さ - 後方散乱の効果が表示されますする最大深さ(シーン単位) 。 0.0の値は、後方散乱を生成しません。

Back radius - the radius (in scene units) for the back-scattering effect. Larger values blur the back-scattered light, but may be slower to calculate. Increasing this parameter may also require you to increase the Interpolation samples.

 バック半径 - 後方散乱効果の半径(シーン単位) 。値を大きくすると、後方散乱光をぼかしますが、計算することが遅くなる場合があります。このパラメータを大きくすると、また、補間サンプルを増やすことが必要な場合があります。

Back color - the color for the back-scattering effect. Note that both the Shallow color and Deep color are used as filters on top of the Back color.

バックの色 - 後方散乱効果の色。浅い色と濃い色の両方がバックの色の上にフィルタとして使用されることに注意してください。

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